12 mei - Bilboa - vakantiedag

13 mei 2022 - Bilbao, Spanje

Heerlijk geslapen in ons appartement,  zo fijn dat er ruimte is.  Yoga gedaan op mijn matje. Vers stokbrood gehaald,  lekker ontbijt met gebakken eitjes. Rustig aan gedaan.  Boek uitgelezen! Was een verrassend slot. Smiddags gaan winkelen en de stad bekijken. We waren helaas te laat om een fietstour te boeken. Ondanks het laagseizoen.

Heel veel horloges en zonnebrillen gezien en Wilko heeft een toffe groene horloge gekocht.  Mijn hoofd is vrij lastig voor zonnebrillen denk ik... We belanden op een pleintje,  vierkant met bogen. Ze beginnen op elkaar te lijken.  😄. We verkennen de oude binnenstad,  zijn wat te vroeg, veel winkeltjes zijn nog dicht.  De straten zijn smal, boven hangt was buiten onder een soort paraplu constructie. Het station heeft inderdaad een mooi glas in lood gevel. Nog even een oud vrouwtje helpen met haar boodschappen karretje, ze durft er niet mee van de roltrap maar op de normale trap klettert t karretje wat onhandig naar beneden.  Achter het station is het een beetje grimmus, zoals bij elk station... ook hier zijn de huizen in leuke kleuren geverfd, veel oude gebouwen en de namen bestaan uit veel xtz combinaties.

IMG-20220512-WA0017

IMG-20220512-WA0023

We lopen langs een winkel die eruit ziet als een slagerij,  binnen staan barretjes en tafels.  Achter een vitrine heerlijke vleesspiezen en andere tapas. We bestellen veel... het wordt vers bereid en gebakken,  smaakt erg goed.  Een groep mannen op leeftijd komt binnen, veel rumoer, gezelligheid, oude jongens krentenbrood. De mensen leven hier veel meer buiten.

20220512_152323

We verkennen de rest van de stad en gaan naar huis. Het begint te regenen. We maken een broodje hamburger, smaakt niet echt goed en verdwijnt in de prullenbak.  We wachten tot de regen stopt en gaan naar her uitgaanscentrum. Overal barretjes,  ondanks dat het niet echt mooi weer is staan de mensen buiten.  We gaan naar binnen bij sugrado. Wat een smal cafeetje lijkt,  maar blijkt een heel restaurant achter te zitten. Ook boven zitten mensen heel relaxed aan mooie tafels te dineren. De wc is heel schoon en mooi vind ik alleen Wilko heeft het idee dat hij in een aquarium staat. 😄

IMG-20220513-WA0011

Na bier, wijn, gin tonic een cava gaan we terug.  Ik had nog een spiesje van olijven en ansjovis, was lekker zout. En dat alles voor 25 euro....

Echt een vakantiedag, luieren, slenteren, winkelen, terassen en barretjes.

IMG-20220512-WA0010

1. Bas Van den Eerenbeemt:
    13 mei 2022
    Waar is de foto van de wc😝
  2. Sas:
    13 mei 2022
    Bijgevoegd in het verhaal!
  3. Denise:
    17 mei 2022
    Ik word echt heel hongerig van jullie reisverhalen ;-)
  4. Sas:
    En dorstig ook? 😉