20 mei - The Sandstorm

21 mei 2022 - Moraira, Spanje

We beginnen rustig, koffie drinken,  wat eten. De bouwvakkers zijn er nog maar ze maken aanzienlijk minder lawaai. We gaan naar het strand,  zonnen en zwemmen.  Het waait erg hard en ook op het strand is het geen feest. We drinken eerst een koffie con leche bij het strandbarretje en wagen ons daarna toch maar op het strand.  Het water is lekker koel,  het is hier wel oppassen voor de stenen in het water.  Door de wind is het niet echt comfortabel liggen op het strand dus ons stranddagje houden we kort.  We gaan bij een terras even uit de wind zitten. Is echt een super leuk terras,  hadden we wel eerder gezien maar niet goed de kaart bekeken. Ze hebben leuke placemats. De sangria is vers gemaakt en we nemen toch nog wat te eten.

20220520_132750

Terug naar huis zien we dat er markt is geweest en de shortcut die we nemen wordt niet alleen gebruikt om te lopen... gatver, mensendrollen en wcpapier. Als je er op let zie je steeds meer stukken in het veld die als toilet gebruikt worden.

Het stuk land is trouwens niet zo verwilderd als we dachten,  de laatste dagen is een man bezig geweest en het blijkt nu een wijnveld te zijn. Of noem je dit een druivenveld?

IMG-20220520-WA0009

Thuis gaan we nog een keer zwemmen, nog een keer zwemmen,  nog een keer zwemmen...

IMG-20220521-WA0010IMG-20220521-WA0013

De bouwvakkers zijn bijna niet meer op het dak. We krijgen bericht van Mick, hij wilt graag naar Blanes komen voor een paar dagen,  superleuk! We gaan meteen alles regelen,  oppas voor Yara, tickets, parking, extra dag in Blanes. En opeens is het 19.00 uur en moeten we opschieten,  reservering in het restaurant staat om 1930. Pff met natte haren in een staart, redden we het net. Proosten met een cavaatje en laatste avond Moraira is begonnen.

Iets te spontaan laat ik me een appetizer van Seranoham aan praten.  Dit is zoveel dat we geen voorgerecht meer hoeven. Het eten is verrukkelijk en we nemen voor Jeroen ook nog een canteermachine mee, deze paste en maand geleden niet in de hand bagage.

IMG-20220520-WA0014

20220520_204302

IMG-20220521-WA0001IMG-20220520-WA0016

Op het kermis terrein doen we een poging om een rondje in de botsauto's te maken,  maar is ingewikkeld met kaarten voor het hele park dat je met kopen... Helaas geen F1 voor ons.

Thuis zitten er nog even na te genieten op het terras,  het is een heldere nacht en de temperatuur is heerlijk koel.

1. Denise:
    22 mei 2022
    Wat een feestelijk etentje om af te sluiten in Moraira. En leuk dat jullie Mick in Blanes gaan zien, veel plezier!
  2. Sas:
    22 mei 2022