11. Vrijdag 25 augustus - Bas ziet Abraham!

27 augustus 2023 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Wat was het weer lekker slapen in ons eigen bed! We zijn al vroeg wakker en volgens weeronline gaat het vandaag veel regenen. We willen deze ochtend weer hardlopen en kijken wanneer we tussen 2 buien door kunnen lopen. Het vakantiegevoel willen we nog even doorzetten. Dus zo min mogelijk huishoudelijk taken ;) Toch is het wel handig als ik wat vuile was wegwerk, de eerste was zit al in de machine.

We gaan Bas bellen om het te feliciteren en zoeken een plekje in huis dat stil is zodat hij niet in de gaten heeft dat we thuis zijn als Yara opeens gaat blaffen. Hij is net met Max aan het wandelen en bij hem begint het te regenen, hij heeft niets door als we voor hem zingen en vragen hoe het daar is en hoeveel mensen hij verwacht. Ik vind het echt heel spannend om het geheim te houden tot vanavond.

Ook bel ik mama en papa om hen te feliciteren met Bas. Ik breng het onderwerp snel op de bezichtiging van het appartement en dat we misschien wat langer in Blanes blijven om het e.e.a. te regelen. Ook zij trappen er volledig in.

We gaan lekker de dijk op om ons rondje te lopen, halverwege begint het te donderen en we zetten even aan om niet in het onweer op de dijk te lopen. Even wat anders dan de hittegolf in Blanes. We rommelen wat in de tuin, ik lees mijn boek van de vakantie uit en we maken een heerlijke makreelsalade als lunch, met vers stokbrood, jus d'orange en een bubbeltje. Vakantie vibe zit er goed in, heel gezellig om met Mick uitgebreid te lunchen.

Omdat we allebei wel zin hebben om vanavond op het feest wat biertjes te drinken, zoeken we de slaapzakken op zodat we bij Bas en Esther op de bank kunnen crashen. Waarschijnlijk zijn alle logeerbedden al bezet door de familie uit Maastricht. Ondertussen app ik met Jeroen, hij vindt het ook echt jammer dat we er niet bij zijn en ik vraag of we in ieder geval kunnen Facetimen vanavond als zij het kado aan Bas geven, we spreken af dat we om 20.00 uur via Whatsapp zullen bellen.

Ondertussen is het al tegen 18.00 uur en gaan we koken, we hebben een koolhydraatmenuutje op de planning omdat er vanavond genoeg koolhydraten zullen drinken ;) Eigenlijk hebben we nog geen honger na zo'n uitgebreide lunch, maar we moeten wel even een bodempje leggen.

Iets te laar rijden we naar Den Bosch en ik app tegen 20.00 uur naar Jeroen dat ik snel naar het appartement terugloop voor betere WiFi, maar dat het wat later wordt. Tis was om een verrassing te laten slagen en als we in Den Bosch zijn bel ik Jeroen. Bewust met mijn vinger op de camera, hij roept ondertussen iedereen bij elkaar voor het kado en ik zeg, ik bel wel even opnieuw want er gaat iets mis. Wilko en ik trekken ondertussen een sprintje, stormen het huis binnen en in de tuin staat de familie naar de telefoon te kijken. Surprise! Iedereen verrast, niemand wist het. De kinderen van Bas staan ook verbaasd te kijken. Wat een geregel maar het is gelukt. Het is een gezellig feest, lekker kletsen met oude vrienden en familie en tegen 3.00 uur gooien we onze slaapzakken op de bank en vallen snel in slaap.

WhatsApp Image 2023-08-26 at 22.41.33

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bas:
    27 augustus 2023
    Thx was fijn om samen mijn mijlpaal te vieren!