10. Donderdag 24 augustus - Reisdag?!

26 augustus 2023 - Millingen aan de Rijn, Nederland

We hadden woensdag al besloten dat we zouden vertrekken, alleen omdat we Bas willen verrassen, had ik het even niet vermeld ;) Woensdagavond hebben we de koffers al gepakt, omelletjes gebakken en brood gesmeerd. IJs koffies en Redbull ingeslagen voor onderweg. We zetten de wekker om 3.30 uur zodat we rond 16.00 uur in de buurt van Reims zijn en daar ergens bij een wijnboer kunnen overnachten en wijn kunnen proeven. Op tijd naar bed dus!

's nachts worden we wakker van de hitte, even een koude douche, weer terug naar bed. Maar we zweten het bed echt uit. Als een zeester liggen we in bed en om 1.30 uur is Wilko er klaar mee. We zetten koffie en gaan om de beurt een uur rijden zodat de ander kan slapen. Lekker in de auto met airco aan. Goed plan en we vertrekken. Het is buiten echt nog zo heet en geen zuchtje wind. Er zijn nog veel mensen op straat die zitten te wapperen met waaiers vanwege de hitte. Eerste stuk rijdt Wilko al flink wat en ik neem het daarna over. Ik houd het niet langer dan een uur vol. 's Nachts rijden kan ik echt niet, ik zie niet waar de weg loopt en het kost heel veel energie. Wilko neemt het weer over en zo wisselen we af. Het is niet druk en wij zijn Lyon al voorbij voor de ochtendspits. We rijden rustig verder en rond 12.00 uur zijn we al ver in Frankrijk. Eigenlijk kunnen we net zo goed meteen door naar Nederland, het reizen gaat goed en de ETA is 16.30 uur. Ik neem het stuur weer over en jawel hoor, in de Belgische Ardennen is het weer raak, de regen komt met bakken uit de lucht en we rijden een fikse onweersbui in. De bliksem slaat naast ons op de snelweg in. Ik heb nog nooit zo'n harde klap gehoord. Niet te doen. We schrikken ons rot. De wegen in België zijn ook verschrikkelijk, ik rijd door een enorm gat en de auto maakt een harde knal. Niks aan de hand volgens de boordcomputer, dus we rijden verder en arriveren in Nederland, Nog zo'n 200 km voordat we thuis zijn, maar dat valt dan toch even tegen en het laatste uur geef ik het stuur weer over aan Wilko. De zon schijnt weer en we zijn om 16.30 uur thuis. Yara is buiten zinnen en Mick zit lekker in de tuin. Heerlijk om weer thuis te zijn! We bestellen friet met saté saus, bamibal en een frikandel speciaal. Altijd weer lekker ;)

De vermoeidheid slaat toe en we gaan lekker op tijd naar bed in onze kamer met AIRCO!!!

Nog 11 dagen vakantie en we gaan morgen eens kijken wat we gaan doen, misschien naar Zandvoort, of naar Friesland. Maar eerst de 50e verjaardag van Bas morgen! Kijken of we de hele dag geheim kunnen houden dat we al in Nederland zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl