27 mei - reisdag

27 mei 2023 - Plakias, Griekenland

Wekkertje gaat af om 4.30 uur, goed geslapen dus meteen uit bed! Even nog Mick een knuffel geven, Yara staat beneden alweer te kwispelen, we laten haar even naar buiten zodat Mick niet heel vroeg eruit moet.

Het is nog lekker rustig op de weg en we zijn met een dik uur in Eindhoven. Rij bij de controle loopt lekker door en ik het vliegtuig vertrekt op tijd.  We zijn de enige met priority, maar is toch wel echt lekker dat je als eerste het vliegtuig in kan.  Best veel jeugd, waarschijnlijk allemaal klaar met de examens en onderweg naar Star beach. Sweet memories...

20210214_145356

De huurauto is ook perfect en we zijn snel op weg naar Plakias, toch nog 1,5 uur rijden.

Het is bewolkt en onderweg begint het te regenen.  Maar het is een mooie route langs de kust. Met af en toe een gat in de weg, dus beetje oppassen waar je rijdt.  We krijgen bericht van de accomodatie dat we er al eerder terrecht kunnen. Heel fijn en om half 3 zijn we in het huis. En mooi, precies zoals op de foto's.

Vlakbij zit een supermarkt, we slaan meteen een voorraad in, verse groente, vlees en natuurijk ouzo ;).

We maken een lekkere lunch en het weer is niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan.  Ik heb het laatste deel van de zeven zusters meegenomen en begin met heel veel zin in het boek. Ik ga heel langzaam lezen,  wel het niet te snel uit hebben.  Voor Wilko heb ik de tv aan mijn telefoon gekoppeld zodat hij de Giro en F1 kan kijken.

Ik lees 30 bladzijden en val dan in slaap. Was toch een kort nachtje.

Als ik wakker word is het al 1900 uur, Wilko heeft een super spannende ontknoping van de Giro gezien en Max heeft poll positie. Tijd om het dorpje te gaan verkennen.

De wind is echt enorm, we verstaan elkaar bijna niet.  Via het strand lopen we verder het dorp in.

IMG-20230527-WA0010

Genoeg eettentjes en we vinden een leuk restaurant in een zijstraat. De ober is erg gezellig, we nemen de vis van de dag, gegrild,  met een salade erbij en een half litertje wijn. Wat een feestmaal!

IMG-20230527-WA0011

Als we terug wandelen is het nog harder gaan waaien, we hebben de wind in de rug en zijn zo thuis 😊.

Nog even na kletsen en dan naar bed.  Was een heerlijke dag 🥰