1 juni - relaxing

2 juni 2023 - Heraklion, Griekenland

Pff, we waren de water flesjes vergeten en daar heb ik om 5 uur 's ochtends wel spijt van... droge mond en dorst, maar het water uit de kraan bevat veel chloor en dit kan een vervelende uitwerking op je maag hebben, dus dat riskeer ik liever niet. Even doorzetten, slapen en wachten op het ontbijt.

Gelukkig val ik weer in slaap en rond 9.00 ben ik een stuk fitter. Na een verkwikkende douche, gaan we ontbijten. Wat een verwennerij! We krijgen een plateau waar van alles op ligt. Gebakken eitjes, pancakes, croissantjes, vers fruit, yoghurt, zoveel dat we het echt niet op krijgen. Er staan kannen met verse jus d'orange, water met munt, grapefruit sap, koffie en thee. Dat is genieten!

20230601_094223

We checken uit en rijden eerst nog naar Star Beach. Wat is dit veranderd, zoveel meer horeca, ik herken alleen de bar.  Ik krijg een dikke keel en slik mijn emoties weg, Wilko is namelijk een foto aan het maken. Leuk om even gezien te hebben maar we gaan toch terug,  Wilko is nog niet helemaal fris en fruitig.

IMG-20230602-WA0003

Het is weer dik 2 uur rijden. In de bergen zien we steeds dikke buizen met allerlei aansluitingen aan de kant van de weg.  Eerst dacht ik dat ze daar een huis gingen bouwen maar bij nader inzien zijn dit waarschijnlijk bluspunten. Het begint steeds harder te waaien en wanneer we thuis zijn is de wind weer net zo sterk als de eerste dag.  Het is wel 25 graden,  warm genoeg en in ons tuintje lig je goed uit de wind.  Eindelijk kom ik in het laatste hoofdstuk van mijn boek.  Wat heb ik ervan genoten en wat jammer dat de serie nu ten einde is.

IMG-20230602-WA0004

Wilko heeft weer een restaurant uitgezocht voor vandaag en als we er maar toe lopen worden we echt van de weg geblazen. Er hangt een electriciteitsdraad los en langs de open vlakte is het echt oppassen dat er niets tegen je aan waait. Het restaurant ziet er van buiten een beetje sjofel uit. We twijfelen,  maar we zien dat er best wat tafeltjes bezet zijn en besluiten toch naar binnen te gaan.

Wat een authentiek restaurant. De eigenaar is een grote lompe Griek, met halflang grijs krullend haar en sloft door het restaurant. Een jonge ober neemt onze bestelling op. Leuk restaurant! Simpel maar lekker. Je bent bij echte Grieken aan het eten. Mooi uitzicht over de zee. En de porties zijn ruim. Fijne plek en we zagen dat er veel mensen zaten die er al vaker waren geweest. Vooraf krijg je knoflook brood, echt veel. En natuurlijk ontbreekt de raki met stuk cake niet op het eind. Smaakt naar meer.

We lopen voor de laatste keer de weg terug en thuis drinken we nog een wijntje. We zijn best moe en na een aflevering van Seinfield vallen we in slaap.  Morgen vliegen we terug.

Wat een heerlijke vakantie!