9. 23 augustus - Dagje Nieuw Blanes

24 augustus 2023 - Blanes, Spanje

We zijn al weer vroeg wakker en na een bakje koffie, gaan we weer een rondje hardlopen. Deze keer lopen we eerst richting de haven, dat lijkt koeler omdat dit bijna geheel in de schaduw ligt. Maar er staat daar weinig wind, dus de route via de boulevard is toch lekkerder.

WhatsApp Image 2023-08-23 at 09.17.02

Op de terugweg halen we meteen een vers stokbrood bij de bakker. Het is een klein ouderwets bakkerijtje maar met een heel modern betaalsysteem. Brief- en muntgeld kan er in, ook met een bankpas kan je betalen en het winkelmeisje raakt geen geld meer aan, wel zo hygiënisch.

We ontbijten stevig, met gebakken ei, gebakken worstjes, yoghurt met fruit. Ondanks de hitte willen we vandaag wel wat gaan ondernemen. We gaan naar Nieuw Blanes lopen, heen en terug ongeveer 8 km. Het is zo warm dat je lijf continu klam is, Wilko heeft al schuurplekken van zijn slippers en trekt dichte schoenen aan. Bij mij klemt de BH dus ik besluit BH-loos vandaag door het leven te gaan. Doordat je huid zo week is van de warmte gaat die snel kapot. Heel rustig lopen we naar Nieuw Blanes,Wilko laat al de plekken zien waar hij met de mannen vroeger geweest is. We drinken een frisje op het terras en op de terugweg gaan we de supermarkt in om af te koelen ;) We zien nog superleuke sneakers voor Wilko, maar weer niet verkrijgbaar in zijn maat...

WhatsApp Image 2023-08-26 at 18.33.43

Tijd om weer naar het strand te gaan. De zee zit alleen nu vol met kwallen! Het is oppassen waar je het water in gaat. We lezen en puzzelen wat en gaan dan bij 'de oranje stoeltjes' die al jaren geleden vervangen zijn door grijze stoelen, wat drinken en tapas eten. Traditie is een halve liter bier (voor Wilko en Michael dan tenminste) en wat albondigas. Rond 17.00 uur gaan we weer terug naar het appartement voor onze siesta en koude douche. We krijgen goed nieuws van de makelaar, we kunnen vrijdag een appartement gaan bezichtigen. Het zit in hetzelfde complex als waar we nu huren. Even groot alleen heel anders ingericht. Superleuk!

'S avonds gaan we bij Terrassans op het terras zitten, heerlijk ontspannen nu de zon ondergaat. Echt honger hebben we niet. Ik bestel een klein portie sardientjes en Wilko wat pichos. Karafje Sangriade Cava en we hebben weer een gezellig avond! En we zijn heel sportief bezig geweest, wel meer dan 12 km gelopen vandaag.

20230823_202054 20230823_200132

1. Denise:
    24 augustus 2023
    Goed bezig geweest in de hitte! Succes met de bezichtiging!