5. 19 augustus - Reis naar Blanes

20 augustus 2023 - Blanes, Spanje

Het is vandaag een stuk rustiger in het hotel en na het ontbijt gaan we een stuk wandelen richting Boltana. We hebben nog genoeg tijd, hoeven pas om 12.00 uur uit te checken en we kunnen vanaf 16.00 uur inchecken in Blanes, wat op 4 uur rijden ligt.

De wandelroute is ongeveer 30 minuten naar Boltana, het is een pad langs de rivier. Het is best druk, mountainbikers en andere wandelaars. Je kan halverwege een smal bergpad naar boven nemen, maar we lopen de normale route. De rivier kabbelt gemoedelijk, de zon schijnt, het is heerlijk onder de bomen. Op het einde van de route is een brug waarmee je naar het centrum van het dorp kan. Alleen deze is best hoog, de railing is laag en de stoep smal. Eigenlijk durven we niet zo goed... maar als er geen auto's aankomen, lopen we in het midden van de brug snel naar de overkant. Daar is niet heel veel te zien, dus snel weer terug naar de andere kant. De terugtocht gaat veel sneller dan de heentocht en voordat we het weten zijn we weer in het hotel. We nemen nog een douche en pakken de koffers in.

IMG-20230818-WA0028

Omdat de remblokken nog steeds versleten zijn en we de bergen nog uit moeten, voornamelijk dalen, ga ik rijden. Wilko heeft gister geprobeerd op cruisecontrol te rijden, maar dat was geen succes. We vertrekken en cruisend rijd ik naar Llorett de Mar. Zonder te stoppen bijna 4 uur later, komen we aan, het toeristenbureau is nog niet open en we besluiten te gaan lunchen.  Llorett de Mar hartje centrum is toch echt wat ander dan waar we in Blanes zitten. We bestellen wat frisdrank en tapas. Stokbroodjes met worst en tapenade en kippenspiesjes. Het smaakt erg goed en om 16.00 uur kunnen we de sleutels ophalen. Meteen langs de supermarkt en dan door naar het appartement. Gelukkig is er plek op de parkeerplaats bij de haven en we sjouwen onze koffers naar boven. Toch weer teveel bij ons. Appartement is ruim en het uitzicht is spectaculair, we kijken vol op zee. We zijn er weer!

WhatsApp Image 2023-08-20 at 15.58.12

Van Mick horen we dat de varkentjes nog steeds levendig zijn, maar hij is wel 10 keer gebeld door een anoniem nummer, dat kan de dierenarts geweest zijn, maar Mick heeft gaan voicemail aanstaan, dus morgen maar even afwachten of hij nog een keer belt.

In Blanes is het druk, er is een feest voor kinderen vanavond en het is warm. Maar als we buiten op het terras zitten waait er een koel windje en is het prima uit te houden. We bestellen bij ons geliefde volksterrasje een porties Calamares a la Romana, Russische salade en croquettas de polo. Een litertje Sangria de Cava erbij en we zijn weer helemaal thuis. San en Peter schuiven later aan en 3 liter cava verder gaan we licht aangeschoten naar huis. Peter en ik ondersteunen San, die is niet gewend om te drinken en heeft wat moeite met lopen ;) Wilko maakt een filmpje maar dat ga ik maar niet online zetten.

Wilko heeft vanmiddag een ventilator gevonden en op de slaapkamer gezet en ik val snel in slaap.