6. 20 augustus - Lazy Sunday

21 augustus 2023 - Blanes, Spanje

Half 7 wakker, niet genoeg puf om te gaan hardlopen, maar ik ga er wel uit. Het is erg warm in de slaapkamer, bed is niet heel groot en Wilko slaapt nog. Er moet nodig gehydrateerd worden, 2 glazen Yop, 1 glas chocomelk en 1 glas tonic later voel ik me wel wat beter. Ondertussen ook een sneetje brood geroosterd met Spaanse queso, tomaat en komkommer, mijn favoriete ontbijt in Spanje. De tomaten zijn hier zo lekker! Wilko wordt rond half 11 wakker en we ontbijten samen nog wat op het balkon. Vandaag is de finale van het WK voetbal voor vrouwen en Spanje speelt tegen Engeland, Wilko is zonder twijfel voor Spanje, maar ik vind het toch voor Sarina Wiegman ook wel leuk als Engeland zou winnen. We besluiten in ieder geval om in het dorpje te gaan kijken, hoogstwaarschijnlijk staat de tv wel aan bij Terras San. Eerst nog even naar de supermarkt, we willen niet klagen maar het is echt heel heet... 38,5 graad, je loopt langzaam, geen honger, continu plakt je lijf, mijnijsje smelt als je er naar kijkt, natuurlijk weer voor een ijs icm fruit gekozen, het is of mango, of passievrucht of ananas, rest van de smaken zou ik nooit kiezen. Bij de supermarkt binnen is het heerlijk! De airco staat daar goed te loeien en we komen even bij voordat we naar het cafeetje gaan.

WhatsApp Image 2023-08-21 at 17.25.42

Er zitten genoeg mensen maar toch niet zo druk als we hadden verwacht. We hebben zin in koffie ondanks het warme weer en met een halve liter water erbij, bekijken we de wedstrijd. Ondertussen krijgen we bericht van de dierenarts dat hij het toch niet vertrouwd met de varkens en wilt beginnen met vitamine K. Wilko belt Mick uit bed, die gisteravond een gezellig bbq avond met vrienden heeft gehad. De varkens moeten eerst gewogen worden voordat er bepaald kan worden hoeveel medicijnen ze moeten krijgen. Het lukt Mick en Kevin niet om de varkens te wegen. Dorus gaat bijten en beschermt Dolly. Dan maar meten hoe lang ze zijn zodat de dierenarts beetje kan inschatten wat hun gewicht is. Ondertussen is het een spannende wedstrijd geworden en Spanje wint uiteindelijk met 1-0.

WhatsApp Image 2023-08-20 at 13.05.21 WhatsApp Image 2023-08-21 at 17.30.15

We lopen terug naar het appartement en gaan op het balkon een potje kaarten. Veel meer lukt vandaag niet. We bekijken nog wat appartementen die hier te koop staan en sturen mailtjes voor afspraken. De restaurants gaan pas om 19.00/20.00 uur open en we douchen nog een keer voor wat verfrissing voordat we naar het dorp gaan. Echt een slome dag...

We gaan eten bij Buggy, favoriete restaurant van Mick toen hij klein was omdat ze daar viszoutjes (en olijven) op tafel zetten. Dat was altijd feest voor hem. We kiezen 1 salade vooraf die we samen delen en allebei vis. De salade is met tuinbonen en smaakt erg lekker. Wilko heeft kabeljauw met gefrituurde uienringen, ook heel verrassend en lekker. Ik heb een zeetong die de serveerster zeer keurig voor mij fileert. Het is een jong meisje en ze is erg blij met het compliment dat ik haar geef. Het is haar eerste avond en ook de eerste keer dat ze vis moest fileren. Ze is nog in opleiding vertelt ze. We komen hier altijd graag eten, de bediening is erg aardig en het eten goed. We lopen nog een rondje op de boulevard, twijfelen of we een cocktail gaan drinken, maar lopen toch maar terug. Het is nog druk, veel mensen zitten nog op het strand en zwemmen in de zee. Nog even op het balkon gehangen en om 22.00 uur (!) naar bed met de ventilator op de hoogste stand... Het blijft de komende dagen nog wel zo heet, maar misschien dat we er aan gaan wennen.

WhatsApp Image 2023-08-21 at 17.30.16