7 mei - Hondarribia - Spaanse les!

7 mei 2022 - Hondarribia, Spanje

Met zo'n 400 km voor de boeg, besluiten we in het hotel te ontbijten. Erg goed ontbijt, veel keuze en alles is verfijnd en in kleine porties opgediend. Prachtig, op z'n Frans, doet me denken aan het hotel in Parijs.

De zon schijnt en we zijn op weg, bijna de hele route bestaat uit tolwegen. Ons Télépeager pasje is echt een uitkomst, we rijden heel smoothie langs de tolhuisjes. Onderweg zetten we de app aan voor de Spaanse les. Ik ben echt geen Alfa type blijkt wel weer. Wilko heeft het Spaans veel sneller onder de knie. Ieder zijn kwaliteiten :)

Onderweg gestopt voor een koffie en deze toilet signing wil ik jullie niet onthouden, vind 'm echt heel grappig, precies hoe ik me voel:

20220507_103816

De weersvooruitzichten voor Hondarribia zijn goed en we rijden het dorpje binnen. Zien het kasteel al liggen, maar moeten nog wel daar komen.... google maps en de autonavigatie weten het allebei niet. Tja een computer heeft het nooit fout... maar deze keer is het toch het beste om de good old bordjes te volgen met Parking Paradores! En via een smalle slingerroute komen we bij het hotel. Super tip van Karin en Ronald!

20220507_122826

Ik kan het hotel omschrijven, maar woorden schieten te kort ;) plaatjes werken beter (dank voor de tip Tamara)

IMG-20220507-WA0009IMG-20220508-WA0002IMG-20220507-WA0024IMG-20220507-WA0015IMG-20220507-WA0023IMG-20220507-WA002620220507_182021

En zie hier, de kasteelvrouwe wuift u toe:

IMG-20220507-WA0000

De middag starten we eerst met pinxtos en een drankje op het plein bij het kasteel. Het is een gezellige bende met allemaal Spanjaarden die hier hun zaterdagmiddag borrel hebben. De serveerster loopt haar benen onder haar lijf vandaan. Chapeau! Heerlijk mensen kijken hier.

20220507_13575620220507_135733

We verkennen het dorpje, lopen langs de kust naar het strand. Overal zijn Spaanse families aan het eten, jongeren lopen in (sport) groepjes bij elkaar in dezelfde shirts. We zien een groot sportcomplex met voetbalvelden, atletiekbaan en een roeivereniging. De huizen zijn hier bijzonder, het lijkt Oostenrijks, maar dan met meer metselwerk ipv houtwerk. Ook de straten zijn goed en netjes, mooie trottoirs, goede voetpaden en fietspaden, veel zebrapaden waar auto's meteen stoppen. In niets krijg je het idee dat Spanje het zwaar heeft.

Na wat terrasjes en tapas in leuke straatjes gaan we terug naar het hotel, kijken de finale van Heel Holland Bakt en dan gaan de (kasteel) luikjes toe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    8 mei 2022
    Geweldig Hondarribia, leuk om te lezen dat jullie er ook zo van genieten!
  2. Sas:
    12 mei 2022
    Ja Noord Spanje is echt een aanrader!
  3. Denise:
    12 mei 2022