6 mei - La Rochelle - sportdag!

6 mei 2022 - La Rochelle, Frankrijk

7.00 uur wakker,  we slapen uit 🙃. Sportkleding aan en we gaan hardlopen,  door het park en langs de boulevard.  Heerlijk om weer even de spiertjes te gebruiken. In de hotelkamer nog 30 seconden planken en we zijn klaar voor een nieuwe dag.

Ontbijt in het hotel kost 25 euro p.p. dit slaan we een keertje over en we drinken en koffietje met koek (croissants zijn uitverkocht) vlakbij het hotel. Lekker in het zonnetje. We gaan een stukje lopen maar we zijn iets te bloot aangekleed in onze strandkleding... We kopen 2 sandwiches tonijn (oef, het zijn halve stokbroden) bij een bakkertje. We delen er een en gaan terug naar het hotel om iets warmers aan te trekken.

Fietsen van het hotel gekregen en op weg naar een strand, mooie route langs de haven en de zee.

IMG-20220506-WA0012

IMG-20220506-WA0013

Onderweg andere sandwich opgegeten,  het was erg ver fietsen... halverwege maar omgedraaid.  😊

Terug in het hotel de route voor de hele vakantie uitgestippeld. Toeristische routes erbij gezocht.

's Avonds via, via,  echt zoveel straatjes dat we de weg beetje kwijtraken, in Rue St Jean du Perot naar de Indiër die we gister gezien hadden.  Alles gaat pas om 19.00 uur open dus zijn we verplicht om eerst nog een drankje te doen bij een vet stoere kroeg👊🏼

20220506_183845

Eten was heerlijk, ook veel! Lekker via de haven teruggelopen en op naar Spanje! Pays des Baque,  here we come! Maar eerlijk is eerlijk, La Rochelle is echt fantastisch, nog zoveel te zien, een plek om naar terug te gaan.🥰

IMG-20220506-WA0023