19 mei - The hangover part 1

20 mei 2022 - Moraira, Spanje

Oeiii gister echt teveel gedronken.  Om 7 uur al wakker maar duffe kop. Bingewatchen. Wilko komt om 9 uur zijn bed uit en is er niet veel beter aan toe.  Buiten zitten is geen optie,  de bouwvakkers zijn tegels aan het verwijderen met een apparaat dat enorm veel lawaai maakt.  Van binnen zitten knappen we ook niet echt op.  Allebei ook nog geen zin in ontbijt, dus we gaan douchen, ik doe nog een yoga poging, en we gaan een stuk wandelen.

Het is wel heet vandaag... ook dat nog.  In Nederland stormt het horen we.  We lopen dik 2 km naar een beachclub voor een ontbijt. Onderweg genieten we van het uitzicht.

IMG-20220519-WA0000

Ik bestek water, veel water, koffie en een vegetarische hamburger,  Wilko neemt een boccadilla ceaser salad.  Langzaam aan knappen we wat op. We krijgen van alle kanten waarschuwingen dat Spanje erg heet zal zijn de komende dagen.  Dat hebben we in de gaten.  In de brandende zon (vergeten in te smeren), lopen we via de supermarkt (water en brood, essentieel deze dagen) terug naar het huis.

Na een frisse duik in het zwembad,  gaan we in de schaduw en potje Yahtzee spelen.  We krijgen foto's van het thuisfront van Yara, wat is ze al gegroeid!

IMG-20220519-WA0002

We eten een tomatensoepje en een tortilla.  En we gaan nog een keer naar Saxodisco, een tribune to pink Floyd band. Let's rock tonight!

Het valt en beetje tegen,  ze zingen alleen ballads en de zanger praat met dan dat hij optreedt. Waar en wanneer ze nog meer gaan optreden, boeiend.... zing maar gewoon een liedje.

De serveerster die wij het bange hertje noemen is er ook weer. Ze is eenblonde versie van Amy Winehouse, maar dan zonder de drugs.  Ze schrikt als je hart aanspreekt en het lijkt of ze je niet begrijpt als je wat bestelt. Maar toch krijg je de juiste drankjes.

Voor ons staat een lange Engelsman,  heel bruin,  met een klein hondje, een puppy nog.  Het hondje krijgt heet veel aandacht.  Iedereen die langsloopt geeft hemeen knuffel of iets lekkers. De Engelsman laat hem bier drinken uit zijn eigen glas?! Hij heeft het hondje ergens vandaan gered, vangen we op een hij is 3 maanden oud.

We vertrekken en lopen wat rond. Bij Jimmy's place verkopen ze frikadellen.  Hem, na een rondje over de boulevard gaan we toch naar Jimmy's die overigens Theo heet en sprekend op Bas lijkt.  De keuken is al gesloten maar Wilko heeft geluk,  hij voor gooit er nog 2 dellerjes in en met een Gin Tonic een en cava sluiten we de avond af in stijl.

IMG-20220519-WA0003