2. 16 augustus - Annecy

17 augustus 2023 - Annecy, Frankrijk

We zijn vroeg wakker en nemen een koffietje. Op Google zien we dat er in de buurt nog niets open is om te ontbijten. We hebben ook nog geen honger dus besluiten om het kasteel dat wat hoger ligt te gaan bekijken.  Even een steil stukje omhoog en paar honderd meter verder zijn we er al. Het kasteel is nu een museum en gaat pas over een uur op open.  Daar gaan we niet op wachten en we lopen via een andere route terug naar beneden.

IMG-20230816-WA0014

We gaan richting een zaakje dat volgend Google wel open is. Onderweg zien we een leuk klein tentje, er zitten mensen te ontbijten, ziet erg goed uit dus we gaan er naar binnen.  Alles organisch, vega opties mogelijk etc. De serveerster spreekt alleen Frans, maar het lukt ons om wat te bestellen 😄. Beetje Google translate en we krijgen heerlijke coffe au lait,  scrumbled eggs op een lekkere boterham,  humus en gebakken tomaatjes en een vruchtensappen, erg lekker allemaal.

IMG-20230816-WA0010

Vandaag willen we met een bootje het meer op, we lopen richting het meer om te kijken wat er allemaal mogelijk is.  Overal kun je waterfietsen en motorboten huren en de prijs is overal gelijk. We halen zwemspullen en zonnebrand uit de auto, gaan nog even terug naar het appartement om ons om te kleden en vertrekken weer richting het meer.

Bij de eerste zijn alle boten al weg, we kunnen wachten maar ze weten niet wanneer de boten terug zijn.  Je betaalt namelijk na afloop de tijd dat je weg bent geweest. Balen, vol goede moed naar de volgende, daar zijn ook alle boten verhuurd maar ze geven aan dat we met een half uur aan de beurt zijn,  gewoon even wachten in het park.  Het is ondertussen 33 graden en we zoeken een plekje in de schaduw. Twee stoelen vlakbij de fontein,  ze staan wat uit elkaar en als Wilko even naar mij toe komt,  wordt zijn plek meteen ingenomen. Beetje raar en die vrouw zit ook te lachen... omdat we toch moeten wachten, lopen we naar een supermarkt voor wat water en iets te eten op de boot.

Terug bij de kade hebben we weer pech,  blijkbaar zijn we al omgeroepen maar we waren er niet.  Maar de tweede boot die eraan komt is voor ons verzekert de verhuurder ons.  En inderdaad al vrij snel kunnen we de boot op, na een beetje korte en snelle uitleg varen we rustig uit.  Wat is dit heerlijk! Op het meer is het een stuk koeler en het uitzicht is fantastisch. We leggen de boot stil, nemen een frisse duik, het water is zo lekker koel. We delen een stokbroodje ham, drinken water en genieten volop.  Na nog wat varen en zwemmen gaan we weer terug.  Was erg fijn en we lopen terug naar het appartement.

We sturen en filmpje van het varen naar de moeder van Wilko en krijgen als antwoord: kunnen jullie mij ook zien en horen? 🤣🤣🤣 ze dacht dat we live aan het video bellen waren.. op zich best begrijpelijk want we praten ook in de camera,  maar wel hilarisch.

Van Lonneke restauranttips gekregen, aan de andere kant van het meer.  Mooie wandeling en halverwege stoppen we nog even bij een leuke beach bar. Goede muziek, lekkere cocktails en mooi uitzicht.

We lopen verder en kiezen het Libanese restaurant. Het is net open maar loopt al snel vol.  We zitten buiten in een grote veranda.  We besluiten alleen een hoofdgerecht te nemen,  glaasje champagne vooraf. En 1 glas wijn tijdens het eten, we letten echt goed op.  Normaal zouden we een flesje bestellen,  maar we willen echt rustiger aan doen met alcohol en dat lukt goed.

Na het eten lopen we heerlijk terug, we video bellen nog even met Nettie, nu echt 😄. Het is nog goed druk langs een op het meer.  Er spelen veel honden in het water,  het is heel lang ondiep vanaf de kant.  Ook is er theater langs het meer,  muziek en er zitten overal gezinnen te genieten van de avond koelte.

In het appartement zetten we alles nog even tegen elkaar open, maar echt veel koeler wordt het niet.  Voortaan toch maar beter checken of er airco is...