20 september - van paradijs naar Paradise!

21 september 2022

Jean-Pierre heeft de tafel zo gedekt dat we naast elkaar van het uitzicht kunnen genieten, we zijn deze ochtend met z'n tweeën. 2 kopjes koffie, croissantje, kaas en stokbrood, yoghurt en fruit. Glaasje sap, alles staat weer klaar en het is weer smullen.

20220920_090926

We vertekken rond 10.00 uur nadat we afscheid hebben genomen van Jean-Pierre, we gaan naar Mougain en dan naar het oude dorpje. Hier zouden allerlei kunstbeelden staan en lekker restaurantjes. We zijn er al vroeg, de straten zijn smal en stijl en het duurt even voordat we het parkeerveld gevonden hebben. Via trappen lopen we naar het dorpje toe. Het ligt op een berg. Allerlei straatjes, kris kras door elkaar, leuke gallerijen met kunst, terassen, eettentjes. Superleuk. We zijn er alleen erg vroeg dus het meeste is nog gesloten. Maar daarentegen is het wel lekker rustig en kunnen we op ons gemak alles bekijken en inspiratie op doen voor onze tuin.

IMG-20220920-WA0040

IMG-20220920-WA0009

IMG-20220920-WA0007IMG-20220920-WA0006

Nadat we alles wel 2 keer gezien hebben (lopen in rondjes ;) ) gaan we naar ons nieuwe stekkie. Zo'n drie kwartier rijden. Wilko heeft deze accommodatie geboekt en bij het inchecken regelt hij nog een upgrade naar sea view. Het is werkelijk waar een echt paradijs. Een superdeluxe hotel, fruit op de kamer, eigen terras met jaccuzzi, uitkijkend op de zee. We moeten nog even wachten voordat we onze kamer op kunnen en zoeken een plekje in de prachtige tuin waar we kunnen lunchen. Wilko neemt een clubsandwich en ik een ceaser salad. Met een glas rosé en een fles spa rood proosten we op ons nieuwe onderkomen. Vorige was al een paradijsje, maar dit is echt de hemel.

IMG-20220920-WA0024

IMG-20220920-WA0039

20220920_141201

's Middags trekken we wat baantjes in het zwembad en luieren op ons terras, genieten van de luxe. We kunnen vanavond niet in het restaurant terecht vanwege een bruiloft en zoeken wat restaurantjes in de buurt. Eentje zit op 2,5 km, dus ik doe mijn sneakertjes aan en we gaan op pad. We lopen eerst een stuk langs de weg en besluiten dan om nog een stuk langs het strand te lopen. De zon gaat onder,  er staat een heerlijk briesje en wat mensen zijn nog aan het snorkelen. Er zijn diverse beachclubs, sommige dicht, bij 2 is ook een privé feest bezig en 1 tent is wel open voor publiek. We besluiten om hier te gaan eten en een andere avond door te lopen naar het restaurant 2,5 km verderop.

De ober is wat klunsig, vergeet dat we al drank besteld hebben, loopt met bestellingen naar verkeerde tafels, het lijkt wel of we in Falty towers  beland zijn. We kiezen een flesje Bandol rosé, deze is een favoriet van ons in Nederland. het is wel van een ander wijnhuis maar deze smaakt ook verrukkelijk.

IMG-20220921-WA0007

Zonder toetje (toch even op de lijn letten) lopen we terug naar het hotel. Veel gedaan vandaag, voelt alsof het al weer dagen geleden is dat we bij Jean Pierre waren. Het is pas dinsdag, maar deze vakantie voelt al veel langer. Heerlijk!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sas:
    21 september 2022
    Ik geniet weer van je heerlijke vakantieverhalen...heerlijk hoor,geniet ervan
  2. Annemie.:
    21 september 2022
    Helemaal bij met lezen, wat een mooie en kleurrijke foto's, geniet in de hemel en maak daar samen een leuk feestje!!❤