27 mei - laatste vakantiedag in Blanes

28 mei 2022 - Vias Plage, Frankrijk

Vandaag gaan we weer reizen.  Richting zuid Frankrijk.  Maar eerst gaan we nog een keertje met zijn drietjes ontbijten bij PdePá, althans dat is de bedoeling.  Het is superdruk op de boulevard, er zijn dranghekken geplaatst en de muziekinstallatie wordt volop getest. Na 10 minuten is er nog geen bestelling opgenomen en we besluiten naar Terrassan te gaan, dat ligt achter de eerste appartementen rij.  Hier is het een stuk rustiger,  het is best fris en we gaan binnen zitten.  Al meteen wordt de bestelling opgenomen,  3 coffee con leche,  3 verse jus en 3 stokbroodjes. Het valt ons op dat het hier binnen een continue gekletter is van kopjes en schotels die neergezet en opgeruimd worden. De bediening moet hier echt gehoorbeschadiging oplopen... Buiten is een vrolijk kabaal en hele groepen schoolkinderen komen voorbij,  allemaal met een shawl omgeknoopt.  Elke groep een eigen kleur. Als we terug in het appartement zijn zien we wat er aan de hand is.  De kinderen dansen! Elke keer weer een nieuwe dans en er zijn allerlei verschillende scholen die steeds een andere groep laten dansen. Zo leuk! Bekijk de video voor een impressie van de muziek.

IMG-20220528-WA0002

We hebben genoeg tijd om nog wat aan te rommelen,  Wilko brengt het afval weg en om 12.00 uur kunnen we gaan.  We rijden naar Girona, er zijn veel wegwerkzaamheden,  dat gaat in de zomer veel files opleveren... in de Pyreneeën zien we op de toppen nog sneeuw liggen en 40 minuten later zijn we op het vliegveld.  We nemen afscheid van Mick en vervolgen onze weg naar Zuid Frankrijk.  We zijn nog niet 5 minuten onderweg en Mick appt al, 1 uur vertraging. Niet fijn. Wij moeten zo'n 2,5 uur rijden en onderweg stoppen we voor een koffie. Wat een wind als we uitstappen,  we waaien zowat weg,  zou dit de Mistral zijn?

We zijn onderweg naar Vias plage. Zowel Wilko en ik hebben hier afzonderlijk van elkaar op 15, 16 en 17 jarige leeftijd op de camping gestaan. Ik 6 jaar later dan Wilko, zelfde sweet memories,  jeugdliefdes 😎😊.

Tip, ga nooit terug naar een plek waar je jaren geleden mooie herinneringen hebt gemaakt.  Wat is het veranderd! De weg richting strand,  was een rustig weggetje met op het einde wat horeca en winkeltjes.  Nu is het een grote boulevard,  inclusief rotonde en ik het strand is een verhoogd pad dat helemaal langs de kustlijn loopt. Maar het weer is heerlijk! 28 graden,  we gaan nog lekker naar het strand,  eten Thais voor de verandering en slapen heerlijk in een klein, basic hotel.  Het is maar goed dat we gereserveerd hebben,  het is enorm druk hier. We blijven hier nog een dagje en we besluiten om zondag terug naar Nederland te rijden.  Het zit er voor ons op, nog 1 dag zon, zee en zuipen 😉 en dan is het mooi geweest.