28 mei - Vias plage - zandstorm

29 mei 2022 - Vias Plage, Frankrijk

We zijn vroeg op en het ontbijt in het hotel is echt Frans, croissants, chocolade broodjes, stokbrood en alleen zoet beleg. Ik vraag of er eieren zijn,  maar dat hebben ze alleen op zondag.  Eigenijk niet erg, we eten richting al zo veel,  alleen een croissantje en koffie is ook prima.

We gaan vroeg naar het strand, lopen een flink stuk naar links. Het is al druk op het strand.  We leggen ons Ibizakleed neer met twee handdoeken erop en nemen meteen een duik. Ook hier is het water nog fris.  Alleen het schijnt de zon volop en is het bijna 30 graden.  Het zand is veel fijner van structuur en het begint steeds meer te waaien.  Vlagen met zand komen over ons heen.  Je ziet de mensen komen en gaan, eigenijk is het niet lekker op het strand.  Op naar een strandtent voor een koffie. De ober is vrolijk en zet ons op een topplek vooraan met uitzicht over het strand. Koffie is heet! En de zon ook als je tot de wind zit. We besluiten onze strand spullen naar het hotel te brengen en wat rond te gaan lopen.  We krijgen honger en belanden in een leuke tent.  Ook deze Franse ober is erg grappig,  ondanks dat het steeds drukker wordt,  we waren net op tijd,  blijft hij grappen maken en als een gast vraagt of hij kan bestellen, zegt hij,  kijk,  ik ga eerst naar hen, dan moet ik het eten voor die mensen halen, dat nog een rekening brengen en dan kom ik naar jou. De manier waarop hij dit brengt, tovert een glimlach bij iedereen op het gezicht. Mijn salade nicoişe is super, met verse tonijn. Wilko heeft Aziatische tapas, met dan genoeg.

IMG-20220528-WA0000

We geven de ober en dikke fooi en gaan nog even aan het zwembad liggen bij het hotel. Hier serveren ze aan je bedje en daar maken we goed gebruik van.  Na 3 rosé gaan we naar de kamer en pakken onze koffers.  Morgen gaan we terug naar Nederland en we willen vertrekken zodra we wakker zijn.

We lopen nog een rondje door het dorp,  eten wat bij een pizzeria en gaan naar bed.  Als het goed is slapen we morgen weer in ons eigen bed! Mick stuurt nog een foto van Yara, we kunnen niet wachten om haar weer te zien. 🥰

IMG-20220528-WA0001