5 mei - La Rochelle! En mama 77 jaar 😘

5 mei 2022 - La Rochelle, Frankrijk

6 uur wakker- nog in het ritme 'opstaan voor Yara'. We besluiten om vroeg te vertrekken,  het is ruim 600 km en we willen eerst een stuk over N wegen rijden. De douche is echt heerlijk! En het ontbijt is ook verrukkelijk.  De eetzaal is mooi gedecoreerd,  ondanks dat gebouw oud en nauw aanvoelt, is de aankleding goed uitgevoerd.

20220505_06571020220505_065715

Dwars door Frankrijk:  veel groen, huizen zijn vaak grauw, kleine verlaten dorpjes en veel oude kerken en kastelen.

Bij Orleans weer de tolweg op en we zijn vrij snel in La Rochelle.  LA ROCHELLE! Hier worden we blij van, meteen bij binnenkomst al een prachtig dorp. Kleine straatjes, veel terrasjes en winkels en ergens tussen al dit een ingang naar ons hotel Maison des Ambassadeurs, met een parking onder de grond. Hotel is helemaal goed! Ruim opgezet, mooie bar (!), zwembad, badkamer is van alle luxe voorzien.  Kamer is al klaar en we gaan meteen richting haven,  even wat eten. Oesters, salade en witte wijn.

20220505_134053

IMG-20220505-WA0003IMG-20220505-WA0015

In de haven zit een nieuw gebied, hippe cafés en winkels. De zon schijnt. De straten zijn gezellig vol en alles ziet er schoon en netjes uit. We zijn blij dat we 2 dagen blijven.

's Middags aan het zwembad een gin tonic, toch wel moe van het reizen.

20220505_165347

Op zoek naar een café waar we Feyenoord kunnen kijken.  Het Sport Café,  mooie wandeling door het park en langs het strand.  Helaas zit het sportcafé in een casino, echt niets voor ons.  Dus gekozen om naar een Ierse pub te gaan,  weer een flinke wandeling en we zien veel van de stad.  Ierse pub blijkt vlakbij ons hotel,  helaas geen TV. Dan eerst maar wat eten,  het zat even niet mee.  Bij het eerste restaurant waar we naar binnen gingen, bleef de ober maar wat hangen achter een bar. Het rook er ook vreemd,  microbiologisch luchtje 😬. We zijn maar weer opgestaan en weg gegaan.. Maar om de hoek bij Le Boute en train werden we heel hartelijk ontvangen. Ze spraken weer alleen Frans, maar waren heel behulpzaam.  Lekker flesje wijn besteld (oeps, erg zoet) maar prima bij de visjes. En een heerlijk toetje, Brioche met caramel. Een aanrader! Snel naar het hotel om de tweede helft te kijken! En wat is ons straatje mooi bij avondlicht 🥰

20220505_215830

P.s. laten we de duivenflats niet vergeten...